Ik werk in een heel groot bedrijf met meer dan duizend werknemers. Natuurlijk zijn we onderverdeeld in locaties en teams, maar uiteindelijk heb je met heel veel mensen te maken zoals kenmerkend is voor een grote onderneming. Met heel veel collega’s binnen het bedrijf heb ik alleen maar mailcontact of telefonisch contact. Ik weet vaak niet eens hoe ze eruit zien. Laat staan dat ik weet wat ze precies doen of hoen hun leven eruitziet. Dat is best jammer. Soms ontaard zo’n telefonisch gesprek een klein beetje in een persoonlijke babbel en dat maakt me nieuwsgierig naar de persoon achter de stem. Toen we dan ook het nieuws te horen kregen dat er voor de hele onderneming een bedrijfsuitje zou worden georganiseerd, was ik enthousiast. Eindelijk zou ik de mensen achter de stemmen en de mails gaan ontmoeten. Maar zou het wel leuk zijn? Zo’n bedrijfsuitje voor zo’n grote onderneming? Dat vroeg ik me ook af.
Bedrijfsuitje: spetterende avond
Weken lang gonsde het in het bedrijf van de geruchten. Een van mijn naaste collega’s was betrokken bij de organisatie. Ze vertelde dat het een hele onderneming was, maar dat ze ook veel steun kregen van de aanbieder van het bedrijfsuitje. Zo hoefde ze zich om heel veel praktische zaken geen zorgen te maken. Ze was heel erg enthousiast over wat er zou komen en dat werkte aanstekelijk. We konden allemaal niet wachten. Op de desbetreffende avond stonden we opgetut en al op de bussen te wachten die ons naar de locatie zouden brengen. De locatie bleek een sfeervolle plek vol met gezellige zitjes, thema’s en een grote zaal waar het eindfeest zou worden gehouden. Overal stonden hapjes en drankjes klaar en we waren alleen al zoet met het verkennen van de gethematiseerde ruimtes. Dat was super leuk. Ik ontmoette ook eindelijk de mensen achter de mails en de telefoontjes.
Samen ondernemen
Het eindfeest met een beroemde zanger was fantastisch en ik weet zeker dat we ons op dat moment allemaal een voelden. We hadden samen allemaal een taak in deze onderneming. Ieder van ons was onmisbaar en samen maakten we dit bedrijf tot een succes. Dat vertelde ook de directeur die duidelijk trots was op alles wat we hebben bereikt. Met zo’n feest en met deze waardering kun je er echt weer even tegenaan. Dat is denk ik ook een doel van een bedrijfsuitje: je weet weer even waar we het allemaal voor doen in deze grote onderneming.